陳淑蘭
陳淑蘭

保住靑春之道

發佈時間: 2023/11/16

保住靑春之道

人越大,越發現呢度痛,嗰度閉塞,嗰度又腫⋯⋯退化嘅症狀每一部位都顯現,令我有必要深入去探討中國嘅醫學。

中藥、針灸、跌打、推拿、按摩、拔罐、氣功、食療等多種治療手段乃傳統中醫學,以陰陽五行作為理論基礎,將人體看成為氣、形、神呢啲體系,通過望、聞、問、切,四診合參嘅方法,探求病因、病性、病位,分析病機同人體內五臟六腑、經絡關節、氣血津液嘅變化⋯⋯我一直都有接觸中醫師,每次去睇中醫我都冇特登記住佢哋嘅講解,有乜需要,我再搵中醫咪得囉,最重要係:講畀我聽都未必明白,所以唔會嘥時間,寧願有需要直接睇中醫!

近期我搵到一位女中醫幫我做艾灸中藥推拿,佢話我氣血不通,尢其係塊面特別水腫,問介唔介意幫我整到塊面細啲?我聲音高八度回答:「我真係介意你唔整到我塊面細啲囉!有邊個女人會介意自己塊面細㗎?」佢話:「好多人因為經絡不通,因而積水水腫,關節活動不靈,或產生痛症。」艾灸以至「藥灸」,都可以打通經絡,令經脈運行順暢,去除水腫及減少痛症,甚至提升面部,改善皮膚皺紋等。佢仲幫我喺嘴邊幾個位置撳吓附近經絡,我開始衰老而萎縮嘅婆婆嘴即刻膨脹番!神奇呀!

到咗今時今日我呢把年紀,除咗搵中醫診治外,自己原來真係唔好懶,可以喺洗面落妝嘅時候,喺面部做三分鐘推拿,將兩手手掌搓揉至微溫後,雙手貼於兩頰,輕柔地由內向外,按摩或旋轉式按揉臉頰。原來按摩臉部除咗可以供應血液比五臟六腑外,仲可以拉提臉部肌肉!

當了解這些面部經絡嘅分佈同關係,醫師可以幫你醫病痛,而愛美嘅自己,就可以自己動手保養自己嘅面容,延遲衰老,保住靑春!

(本欄逢星期四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭