【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

馮素波釋懷樂做快活人 名氣不及馮寶寶曾飽受委屈

發佈時間: 2023/04/28

馮素波(波姐)出身自演藝世家,父親是知名影星馮峰,七弟是演員馮克安,九妹馮寶寶更是紅透半邊天的童星。波姐從小活在星級家人的光環下,曾因未能走紅而飽受委屈;入行73年的她,找到自己的一片天,近年與年輕人合作,又樂於接受新事物,令她成為老少咸宜的「Anson波」,人氣急升。

老而不休的馮素波,近年與無綫簽下一年一騷合約,讓她自由身接其他工作,令她發現世界大不同,「接出面嘅工作幾開心,每日去唔同地方,感覺天空海闊。」波姐與不少年輕藝人合作,例如與MIRROR成員楊樂文、江生拍攝ViuTV劇集《繩角》,成功融入年輕人世界。「依家嘅編劇、監製年輕咗,將嫲嫲角色寫得年輕化;同埋我發現好多年輕演員都係由嫲嫲或者外婆湊大,同我呢個嫲嫲做戲,令佢哋將內心感情爆發出嚟。」性格開朗又玩得的波姐,早前拍廣告扮MIRROR成員盧瀚霆(Anson Lo),成為全城熱話,亦令她多了不少年輕粉絲。她笑說:「依家大家叫我Anson波就Anson波,無所謂啦!」

與七公主相處不自在

波姐笑言,不少年輕藝人都愛聽她回憶過往的片場逸事。的確,六歲入行的波姐閱歷甚豐,演員父親馮峰讓波姐從小學跳舞、唱歌和粵曲,又安排父女檔上陣拍攝電影《細路祥》。全副「武裝」入行,波姐一番抱負,無奈成績未如理想。「人人都想做主角,加上我學咗咁多嘢會好有信心。但係我發覺阿妹(馮寶寶)做童星時已經做主角、好紅,阿媽叫我唔好咁恨做主角,做二幫(第二女主角)多戲拍,日日有工開有錢收,我覺得都幾好吖,可惜我連二幫、三幫都做唔到,電影事業就已經完結。人哋話電影圈係大染缸,我周身舞藝入行,唔算白紙,但染唔到顏色出嚟,布匹又唔係,器皿又唔係。」

背負父親的焦急和期望,令波姐深感壓力。「嗰陣日日我都唔開心,喺片場記者叫我哋影相,一定叫我企遠啲,第二日我好想喺報紙見到自己,但一定係剪走咗我。爸爸鬧我『人哋攬住你個妹就有得見報,反而你係家姐,企下又遠啲』,我講唔出嗰種委屈畀爸爸聽。」後來波姐心淡轉為發展唱歌事業,「實際啲,又可以搵食餬口。」波姐與蕭芳芳、陳寶珠、薛家燕、王愛明、沈芝華和馮寶寶結拜成「七公主」,更一起拍電影;但波姐坦言,七公主相處時曾令她感到不自在。「佢哋個個其實都好紅,蕭芳芳、陳寶珠最紅,王愛明都係最早拎童星獎,之後大家各自都做到主角。我漸漸開始唔想同七公主去街,因為每次同佢哋去街都要扮靚,我好辛苦先有件靚衫,但每次啲fans衝埋去佢哋度,返屋企我都發現自己件衫被扯到爛晒,連着高踭鞋都驚屈親腳,同佢哋一齊感覺無咗嗰份自在。」

坦言與妹妹無聯絡

說到妹妹馮寶寶,波姐坦言彼此無聯絡,談到家人,她不禁拭淚,「佢(馮寶寶)有佢生活、有自己開心,我哋有家族群組,鍾意就睇下,老咗各有思想,知道大家安好就得,唔一定要傾落去。有時間我都會立即回覆,好似報平安咁,話畀人知我尚在。」隨着愈來愈多親人移民,見面機會也心中有數,「有啲(親人)坐飛機返嚟,有時間見多兩次,無時間就見少次。人生匆匆,每次見都係當係一個惜別,唔知自己嘅健康去到幾時。大家內心明白,各自住到咁遠,下次再見面時係咪有咁齊整呢?所以我哋每次見面,都講下以前嘅嘢,唔會提將來會點。有時我想去遠啲,但都唔太易,金錢已經唔係我哋相見嘅阻礙,健康先係。」波姐的兒子早前移民到英國,她笑言暫沒打算跟家人同住,反正自己生活充實,「我依家生活好忙㗎,一星期有四日做嘢,拍下微電影、廣告,又做下電台,有兩、三日見朋友,每日好似讀書咁,不斷有新嘢學。」活到老學到老,波姐開心快活,樂得自在。

一按睇片

攝影︰何家賢、黃敬博

美術:梁政敏

撰文︰王連連