【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

期望奸上一層樓 TVB御用壞人邵卓堯︰有人鬧代表成功

發佈時間: 2023/04/21

TVB「御用壞人」邵卓堯的名字看似陌生,但樣貌絕對「熟口熟面」,入行41年的他專演小偷、劫匪、強姦犯等角色。出道初期曾做電影主角,可惜未能平步青雲,邵卓堯默默地做好綠葉崗位,只為過足戲癮,他更想挑戰難度,演繹真正「奸到出汁」的角色。

一見邵卓堯,網民可能衝口而出︰「嗰個衰人!」他曾演過百部劇集,大部分演奸角,例如《刑警》的殘障露宿殺手、《天梯》的強姦犯、《白色強人II》的釘槍劫匪等。80年代投考邵氏演員訓練班的邵卓堯,出道一年即上位,在尋寶電影《小毛孩奪寶奇緣》做男主角,可惜未能因此走紅。「呢部戲喺香港反應唔太理想,拍完之後無乜工作,就去做特約演員同武師;之後直頭轉行做保險經紀,但覺得呢行唔係好適合自己。我仲做過地產經紀,但經過1989年民運,當時所有樓宇按揭都停晒,好難做落去。」

扮殭屍叔叔最難忘

兜兜轉轉,邵卓堯投考TVB武術藝員訓練班,及後改簽演員合約至今。期間,他結婚生女,為了讓女兒生活安穩,閒時還揸的士。他自言對演戲未覺灰心,「19歲入行,拍完第一套電影都已經22歲。當年一綫係好早成名,例如劉德華24歲已經唔續約(TVB)向外闖。我當時差唔多25歲,覺得黃金機會已過,不如安份守己做個演員,希望演多啲戲。」

做奸角的「熱誠」,讓邵卓堯殺出一條血路,他在1993年《大頭綠衣鬥殭屍》演殭屍,令觀眾印象深刻。「呢個算係歷來最辛苦嘅角色,當時喺廠景製作一個沼澤,圍咗一個坑,用水加木糠、油漆,攪拌成漿。我成個人浸落去,當時氣溫大約十度,啲水凍到我震,我瞓落去再起身,仲要做個惡樣。當時吸一口氣,啲油漆、木糠滲入鼻,真係好難受。好多觀眾記得呢個角色,尤其喺國內,好多人都知我就係嗰位殭屍叔叔寶大人,仲話令佢哋有童年陰影。」

演強姦犯被途人指住鬧

要數最尷尬,自然是演強姦犯。邵卓堯說︰「第一次拍呢類戲,係同姚嘉妮拍檔,我有啲驚,事前同佢溝通,反而佢叫我隨便做就得喇!第二次就係拍《天梯》,我要成個人擒喺陳茵媺上面,拍嘅時候大家好投入,唔會尷尬。劇集播出後,真係有女仔喺街上指住我,嗌『衰人!噚晚強姦咗陳茵媺,個樣好衰呀!』我反而覺得係成功,如果無人鬧你,就要檢討下。」雖然不少人讚賞邵卓堯的演技,但他希望更進一步,「我做過好多角色,但都係表面,唔夠深入;我睇到《美麗戰場》李成昌強姦人嗰種嬉皮笑臉,由內心滲出嚟嘅奸,我好想挑戰一下。」現年58歲的他,笑言可能年紀大,樣子變得善良,公司所安排的角色亦見「從良」,「依家多咗好鄰居、好爸爸角色。」

現實生活中,邵卓堯早年離婚,但與前妻及女兒感情依然要好。「阿女由細跟媽媽長大,以前每星期有三、四晚見面,佢好細個就知道我嘅職業,會童言無忌,笑我又做壞人。依家佢大個咗,都會成日見面食飯、傾下心事,佢仲會關心我,問我開工辛唔辛苦。」知足常樂的處世之道,令他活得自在。

一按睇片

場地提供︰The AIR(The ONE)

攝影︰陳健珊、林君茹

美術︰梁政敏

撰文︰王連連