【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

炎明熹唱歌老師 高晨維陪伴學生經歷人生順逆

發佈時間: 2022/12/09

在無綫音樂比賽《聲夢傳奇》中,一班年輕學員表現出色,包括冠軍炎明熹(Gigi)、詹天文及冼靖峰等,他們不約而同跟唱歌老師高晨維(Cleo)學唱歌。Cleo視一班學生如囝囝囡囡,十分肉緊,無論是學生的唱歌技巧或內心世界,她都照顧周到。Cleo如此體貼,全因她曾是歌手,以自身經歷鼓勵學生,陪伴他們走上燦爛星途。

1998年,只得13歲的高晨維,參加《新城997 Top One新一代-劉德華慈善歌唱比賽》公開組並勇奪冠軍,隨即跟唱片公司簽約,極速出碟做歌手。星途看似順暢,但娛樂圈很「實際」,對於一個從未踏進社會工作的女孩來說,萬般不習慣。她說︰「人事關係好複雜,我要獨自面對。可能有啲歌手要等幾年先出到歌或者出碟,但我一簽完立即出碟,或者會令身邊人難受,佢哋對我嘅態度唔係咁好。試過有音樂人寫咗歌畀我,但後來首歌畀咗其他人唱。」小小年紀的Cleo,就是不懂娛圈的「遊戲規則」。

不想咪嘴寧放棄做歌手

Cleo一心只想單純地唱歌,卻因兼顧太多唱歌以外的事情,令她萌生去意。「當時我決心要離開,係因為經常唱歌唔可以真唱,要咪嘴唱。我練歌練得咁辛苦,做咗咁多預備工作,我只係想上舞台唱歌啫,連呢樣嘢都搶走埋,我覺得好無意思,就同老闆講咗『我要走』。」

堅持原則說走就走,Cleo欲重返校園時,家中卻遭逢巨變。母親告訴Cleo,家中出現經濟問題,面臨破產,年紀輕輕的Cleo要打工養家。雖然上天關了一扇門,但也打開一扇窗,當時Cleo其中一份工作,便是教小朋友唱歌,驅使她後來成立唱歌學校。她回想時慨嘆︰「我以前跟秦燕老師學唱歌,佢好早過身,無辦法好似我依家咁樣,同學生一齊面對問題同困難、順境逆境,企喺前綫同佢哋一齊過!我以前真係…好多嘢唔識得點處理。」

從未後悔退居幕後

Cleo以過來人身份,不斷為學生排解困難,「做得呢行,多少都會經歷起跌。咁啱我十幾歲時經歷過,我想將自己嘅經驗,提早畀啲意見學生。」她有教無類,對每個學生都十分肉緊,即使放假也會花時間跟學生練習,甚至在家中陪伴學生練唱,又跟學生聊天放鬆心情。例如Cleo會跟愛徒炎明熹在家中天台一起看海,令心靈得以平靜。「我識Gigi嗰陣,佢得12、13歲,睇住佢依家有第一個小成就,每一個過程、階段,我都會好肉緊同緊張,我擔心佢會因為一次做得唔好,就會失去信心。」

從幕前歌手到幕後教唱歌,Cleo坦言去看演唱會時,也想過自己有能力成為台上主角,但她從不後悔退居幕後。「如果再畀我揀多一千次、幾百萬次,相信我當時都會離開。我希望利用自己嘅經驗同唱歌技巧,幫到有夢想嘅後起之秀,增加佢哋踏上舞台嘅機會,甚至成為真正嘅歌手,呢個先係我嘅夢,我從來無離開過音樂。」說時挺起胸膛,成功建立自己的人生舞台,她找到無比快樂。

睇片

撰文:王連連

攝影︰何家賢、林君茹

美術:梁政敏