陳淑蘭
陳淑蘭

佛系大阪之旅

發佈時間: 2023/11/02

佛系大阪之旅

每次去大阪,都係大魚大肉,食匆匆、買匆匆……

今次去大阪,就嘗試一下佛系之旅——「宿坊」Shukubo。

{{hket:inline-image name="76.jpeg"}}{{/hket:inline-image}}

(作者提供圖片)

喺古代日本,不少朝聖者踏上求道之旅,參訪名山古剎,尋求知識。喺一整日旅程結束後,佢哋會到寺院借宿,而寺方會提供簡單的住宿同膳食,稱為「宿坊(Shukubo)」。但係當一般民眾開始到寺院參拜,好似高野山呢種位於山中寺院無法當天來回,需要設置參拜者的住宿空間,此時開始將僧房提供給一般人住宿。呢個亦係寺廟令民眾可以去多了解和尚生活同寺院文化嘅一種體驗。日本宿坊價錢有平有貴,由數千日圓至數萬日圓一晚不等。名氣越大嘅寺廟一般價錢較貴,佢哋比遊客體驗修行活動亦比較豐富。

我今次去咗高野山,佢除咗係日本宗教聖地,更加被列為係世界文化遺產嘅地方。因此令我蠢蠢欲動,想感受吓同以往唔一樣嘅大阪遊歷,等我可以感受吓另一種旅遊體驗。

住寺廟同住酒店不同,入住者必須嚴格地遵守寺廟嘅規定,特別係門禁時間。為咗便利翌日嘅修行,寺廟就寢時間一般係晚上九點或十點。通常宿坊都係一泊一食或一泊二食,包晚餐同翌日早餐,或只包早餐。雖然日本和尚可以飲酒食肉,但宿坊供餐一般係被稱作「精進料理」嘅素齋為主。可能係因為只食兩餐嘅關係,今次我食嘅係杮子湯、蘋果tempura,肥美大栗子沾麵豉醬,加埋佢哋啲口感獨特豆腐,食材非常新鮮,yummy!食得我非常開心。

住宿坊嘅人,可以參加抄寫經文班、坐禪,或一起聽清晨早課;我剩係參與咗早上六點半誦經,之後去食早餐啫。之後就去睇佢哋出名嘅寺廟。有啲寺廟更提供較特別嘅修行活動:例如:茶道、繪畫、瑜伽、斷食、瀑布水行等,等我下次都參加吓嚟磨練心神,徹底洗滌身心靈,睇吓會否有靈氣逼人嘅效果!

(本欄逢星期四刊登)

撰文: 陳淑蘭 樂天知命,直言無忌的電視及電台節目主持人。
欄名: 口沒遮蘭