【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

【本土口罩廠】9成友人投資本地口罩廠中伏 化學博士揭4大伏位

發佈時間: 2020/03/13

新冠肺炎(武漢肺炎)疫情持續蔓延,本港出現「口罩荒」,不少商家為紓解口罩短缺的問題,紛紛投資設立口罩工廠。惟化學博士K. Kwong日前指出,身邊有9成投資口罩廠的朋友都「中伏」,不但購置了質素參差的生產機器,更有人受騙購得假貨或不達標的原料。有網民因而擔心會有「問題口罩」流出市面,變相「毒害香港」。

香港大學化學系博士K. Kwong(鄺士山)昨日(12日)在Facebook專頁發文,指這些投資口罩廠的朋友,當中包括自發集資人士、從事食品、藥廠、欲獲取政府獎金的生意人,以及「蠱惑」商人,只有數位朋友「做到少少貨」,其餘9成人均「中伏」、「好慘吓」,他解釋其中4個「中伏位」。

1. 機器質素參差

K. Kwong在帖文中表示,有朋友的大廠購入一些「百鳥歸巢」或「淘寶」機器,質量或較為參差,

「一起機就唔同步入料,好似你個Printer冇咗一隻色咁,即係仲有排搞。」

2. 購入錯誤原料

有些被人「老點」,購入錯誤的原料,例如其他人採用的大部分為「25gsm」,其友人則誤購「50gsm」中層MBPP(熔噴無紡布),K. Kwong表示,密度過高會令佩戴口罩者感到十分侷促。

3. 購入假原料

除了購入錯誤原料,亦有朋友誤信假證書受騙而購入假貨,例如:

  • 原料只購得SBPP而非MBPP
  • MBPP沒有加靜電,可吸附微粒較少
  • 原料只有表面部分為MBPP,卷芯中間只是紙
  • 整卷原料大部分均不達標,製成品「有得有唔得,自己都唔知邊批用得」

4. 中間人失蹤 

負責在投資者和工廠之間作聯繫的中間人無故「失蹤」,有朋友原本購入MBPP,貨物到達後卻發現有一部分是SBPP,惟最後「收完貨,錢都畀晒,人又失蹤」。

不少網民得悉,均擔心工廠的機器、原料有問題,製成品成了「問題口罩」會「毒害香港」,紛紛留言表示「就算係良心商人,都唔一定在行,好多時做咗受害者都唔知」、「最驚把心一還(橫),好壞照賣」、「好多嘢望落去就簡單,做起上來要經驗」。K. Kwong則回覆指「我都冇法子呀,有得救嗰啲已經叫咗工程師去搞」,又表示「冇可能救到嗰啲只可棄物再戰」。

撰文:蘇麗儀