【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

【逃犯條例】清場射超過150枚催淚彈拉11人 盧偉聰:太危急或會先開槍再警告【8大Q&A】

發佈時間: 2019/06/13

《逃犯條例》修例觸發佔領行動,警方昨日開槍清場,警民爆發流血衝突,警方被各界質疑濫用武力及對記者態度惡劣等,警務處處長盧偉聰今日下午會見記者,指行動中共拘捕11人,並回應以下8大Q&A:

1. 行動中發射子彈數字

盧指暫時未有具體數字,但約為150枚催淚彈、20枚布袋彈及數枚橡膠子彈。

2. 被質疑過分使用武力

盧指警方會因應示威者使用的武力,以適當武力回應,「橡膠彈同布袋彈,聽起上嚟好似係子彈,其實係低殺傷力武器,喺外國暴動場面常用」,主要用於制止遠距離掟磚的示威者。

3. 被指無預警下開槍

盧指警方在行動中已多次舉起「黑旗」警告,並以口頭警告,在可行情況下必定採取警告,但如情況極度危急,難以給予警告,「有可能會做咗先再警告都唔定」。

4. 被指射擊示威者頭部

盧指警方有嚴格武力指引及訓練,惟因未知談及哪宗案件、有沒有報警,「究竟係咪真係我哋啲同事令佢受傷,我唔係話唔係,不過你要話畀我聽、叫傷者報案等我哋跟進。」

5. 對於是否必定不會使用實彈

盧指問題空泛,「如果有市民掟汽油彈、用土製炸彈......所以我唔可以咁講」,他又形容昨日情況「好勁」,他多年未見同類場面,但強調警方會保持克制及不亂用武力。

6. 被指到醫院採取拘捕行動

盧指對求診人士有合理懷疑,認為其或涉及暴動便會調查,「唔係話去親醫院,唔理三七廿一就拉咗佢,唔會!」他又反問是否黑社會到醫院後便「唔拉」,但強調警方不會到醫院干擾病人接受治療。

7. 被指對記者態度惡劣,甚至喝罵「記你老X」

盧自言:「從來我對記者係最客氣最有禮貌」,現場記者傳出一陣笑聲,盧又叫記者不要笑,並強調當日情況混亂,或因此造成誤會,並指「如果真係聽到啲同事咁講,咁係佢哋唔啱。」如有記者受不禮貌對待,他對此感到抱歉。

但他強調警方有心與傳媒建立良好關係,在人手緊絀的情況下仍調派32人作傳媒聯絡隊,未來會檢視及加強訓練,令前線警員理解記者工作,盼雙方互相體諒。

8. 對於投考警員是否需要政治中立

盧指以他所知,面試不會問政治問題,政治立場必不是招聘的考慮因素。