【聲明】港生活網站並無進行電話推廣活動

【業主急賣樓】準買家睇樓每次要俾$500 「無樓睇」點樣買到筍盤?

發佈時間: 2020/03/23

疫情影響下樓市近日表現反覆,一方面各區減價盤紛現,另一方面亦有買家爭執平貨。當市場出現筍盤,甚至有買家願意俾「開門費」睇樓。據市場消息指,近日荃灣荃威花園一個連租約單位,準買家每次上門睇樓要向租客支付500元「開門費」,最終單位以455萬易手,創屋苑今年最低價。

睇樓要先俾「開門費」,值唔值得就見人見智,但肯定有「篩選」作用,因為有租客在,如果太多人睇樓會很麻煩,而且很多買家可能並非實客。另外單位若有租客居住,其實連業主也無權入門,若要求租客開門,可能造成對方的麻煩,所以唔收錢是人情,收錢才是道理。

「開門費」或反映業主急住放

要收「開門費」睇樓,代表業主等不到租客完約就要賣,某程度上反映業主急住放,通常叫價會比市場低一截,或者只求認真洽購的買家,之後價錢有得傾。好像上述荃威花園E座低層2室單位,實用面積436平方呎,2房間隔,過去兩星期至少有2組客到單位參觀,以該單位月租約11,000至11,500元計,租客這個月大約可節省1成租金。最終該單位以455萬易手,是屋苑今年最低成交價,難怪要收「睇樓費」也有市場。

{{hket:inline-image name="0323WLphoto.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

▲荃灣荃威花園E座低層2室單位收「睇樓費」也有市場。

這種「開門費」盤始終屬於極少數,市場上更多是「無樓睇」的租客盤。如果業主可提供單位相片,又或屬於知名屋苑,多數都有買家願意承接,例如3月初就有一宗「無樓睇」成交,火炭穗禾苑G座高層一個472實呎單位,原則2房改成1房間隔,單位望城門河景。單位因有租客居住,外區新婚夫婦買家在沒有睇樓下,只睇相片便決定入市。單位原叫價528萬,累減53萬以475萬獲承接,呎價10,064元。

對上2月中亦有一宗「無睇樓」成交,單位為美孚新邨1期百老匯街23號高層J室,向東望樓景,3房間隔,實用面積約464平方呎,建築面積約640平方呎。單位原叫價680萬元,放盤數個月後減價63萬元,以約617萬元售出,實用呎價約13,297元,建築呎價約9,641元。據了解,新買家認為單位價錢相宜,即使「無睇樓」仍拍板入市。

{{hket:inline-image name="0323WLpp2.jpg"}}{{/hket:inline-image}}

▲火炭穗禾苑G座高層一個單位,在「無樓睇」下成交。

「無樓睇」揀樓貼士:

其實只要做足功課,「無樓睇」盤未必一定買唔過,以下提供6大「無樓睇」置業貼士:

1)做足功課:買家可查閱物業的平面圖,了解單位原則結構及主力牆的位置,並向物業代理查閱該單位有沒有作出改動。

2)知己知彼:如果屋苑有相同隔間的單位放盤,買家可與代理約睇,以此了解單位基本質素及進行度呎。

3)事前查冊:因為看不到實際裝修,可通過查冊去了解物業有沒有僭建,以及其他業權相關的問題。

4)代理代問:部份屋內問題如漏水、電器損壞等,「無樓睇」時難以察覺,買家可委託物業代理代為查詢。

5)未雨綢繆:即使有相睇也有可能是舊相,買家始終要有心理及財務準備,要預留部份資金作修補之用。

6)專吼平盤:有兩類買家「反其道而行」,不介意「無樓睇」甚至當成好處。第一類是投資客,已有租客住代表不用再搵新租客,買樓前只要做足功課就可以。第二類是早已打算全屋裝修的買家,單位內籠質素如何其實不太重要,而且「無樓睇」單位較少客會睇,競爭少較具議價空間,二來業主開價一般較低,買家可抵銷一部分裝修費。

編輯:唐婉琦

接收全方位穩健財富管理資訊,請讚好「健康財富 Wealthy Life」Facebook:https://fb.com/Wealthylifehk/